Jesteś tutaj

Wielkanocna Zbiórka Żywności z udziałem sieci handlowych

Sieci handlowe po raz kolejny angażują się w Wielkanocną Zbiórkę Żywności organizowaną przez Federację Polskich Banków Żywności. W tym roku akcję zaplanowano na 16 i 17 marca. Odbędzie się ona w ponad 300 miastach Polski. Weźmie w niej udział 28 tysięcy wolontariuszy, którzy będą zachęcać do dzielenia się żywnością w ponad 2 tysiącach sklepów.

Każdy, kto chce włączyć się w akcję może to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy kupić wybrany produkt i włożyć go do jednego ze specjalnie oznakowanych koszy zbiórkowych, w pobliżu kas. Produkty te, przetransportowane do Banków Żywności, zostaną tam następnie zważone, posortowane i przekazane organizacjom pozarządowym, których podopieczni potrzebują wsparcia, zwłaszcza w trakcie zbliżających się świąt wielkanocnych.

Klienci Intermarché będą mogli przekazać artykuły spożywcze dla osób w trudnej sytuacji życiowej w jednym z 37 sklepów sieci. Najlepiej by były to produkty o długim terminie przydatności do spożycia takie jak: olej, cukier, przetwory warzywne i owocowe, słodycze, konserwy, mąka. Do Akcji włączył się również Carrefour. Zbiórka żywności w wybranych hiper- i supermarketach Carrefour odbędzie się w prawie 30 miejscowościach w całej Polsce, między innymi w sklepach w Toruniu, Lublinie, Ciechanowie, Wrocławiu, Zabrzu i Ostródzie. Z kolei Kaufland zaangażował w zbiórkę 59 sklepów na terenie całej Polski.

– Nasze zbiórki pokazują dużą ofiarność społeczeństwa. Polacy już nieraz udowodnili, że lubią brać sprawy w swoje ręce. Przykładem jest zeszłoroczna Wielkanocna Zbiórka Żywności, kiedy przekazali 346 ton żywności, która trafiła do potrzebujących. Pozwoliło to zapewnić godną i spokojną Wielkanoc ponad 170 tysiącom osobom – podkreślił Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ożywienie gospodarcze w wielu regionach świata sprzyja globalnym sprzedawcom detalicznym. Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1 proc. 

Stanowisko Dyrektora Generalnego SCA PR Polska objął Armen Papazjan. W Dyrekcji Handlowej sieci spożywczej Intermarché odpowiada za jej zarządzanie.

X