Jesteś tutaj

Trendy w sektorze handlowym

Centra społecznościowe, niewielka przestrzeń, projekty mixed-up – to tylko niektóre z trendów wyróżnionych przez CBRE w raporcie "Rynek handlowy w Polsce w I półroczu 2018". Żeby sprostać zmianom na rynku centrów i galerii istniejące obiekty coraz częściej będą także podlegały modernizacji.

CBRE wyróżniło pięć najważniejszych trendów na rynku centrów handlowych, które będą kształtowały rynek w najbliższym czasie. Pierwszym okazuje się tworzenie centrów społecznościowych, w których chęć zrobienia zakupów będziemy jednym z kilku powodów do odwiedzin. Rozbudowane są funkcje rozrywkowo-rekreacyjne, kulturalne, wzbogacające przestrzeń publiczną. Kolejnym trendem jest zwrot w kierunku mniejszych przestrzeni. Widoczne jest to zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Centra handlowe typu convenience umożliwiające zrobienie szybkich zakupów zlokalizowane są w miejscach, w których panuje duży ruch. Kolejnym kierunkiem rozwoju będą remonty i modernizacje już istniejących obiektów. Związane jest to z coraz mniejszą liczbą wolnej powierzchni pod budowę nowych centrów handlowych. Następnym trendem jest tworzenie projektów wielofunkcyjnych typu mixed-up. Często powstają one w zrewitalizowanych budynkach pofabrycznych obok biur oraz obiektów kulturalnych. Ostatnim z wyróżnionych trendów jest połączenie sprzedaży internetowej z tradycyjnym kanałem. Występują tutaj dwa zjawiska showrooming – czyli oglądanie produktu w sklepie i jego zakup przez internet oraz webrooming – oglądanie towaru w internecie i kupowanie go w sklepie stacjonarnym.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rynek karm dla zwierząt szacuje się na ponad 2,5 mld zł. Wartość ta regularnie rośnie, ponieważ coraz częściej Polacy traktują swojego pupila jak członka rodziny i nie oszczędzają na jedzeniu oraz gadżetach dla niego.

Strategie nastawione na klienta to fundament biznesu w handlu detalicznym. Rosnące oczekiwania kupujących sprawiają, że sieci handlowe kreują holistyczne, spersonifikowane doświadczenia zakupowe, bazując z jednej strony na wiedzy psychologów-behawiorystów, a z drugiej na najnowszych technologiach.

X

Przeczytaj również