Jesteś tutaj

Tesco wśród 30 społecznych projektów 30-lecia

Podczas konferencji ,,Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce”, która odbyła się 10 października 2019 r. w Ministerstwie Rozwoju i Inwestycji, została ogłoszona lista projektów społecznych biznesu mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. W rankingu zostało wybranych, w odrębnych kategoriach, po 30 najlepszych projektów ogólnopolskich oraz lokalnych.

Jednym z 30 wyróżnionych projektów ogólnopolskich jest „Większa transparentność w kwestii marnowania żywności”. Tesco Polska od 2017 r. raportuje dane o skali marnowania żywności wewnątrz organizacji, co pomaga identyfikować te obszary, w których do marnowania produktów spożywczych może dochodzić najczęściej. Skala marnowania żywności w sklepach i centrach dystrybucji Tesco Polska zmniejszyła się o 41% na przestrzeni ostatnich dwóch lat, czyli od publikacji pierwszego raportu na ten temat. Firma jest zatem blisko osiągnięcia celu redukcji skali tego zjawiska o połowę, na długo przed granicą 2030 r. wyznaczoną w Celach Zrównoważonego Rozwoju.

Ranking wyłonił w sumie 60 projektów biznesu, które zdaniem jury miały największy wpływ społeczny w minionych 30 latach. Wyboru dokonało grono ekspertów zajmujących się w praktyce zawodowej społeczną odpowiedzialnością biznesu. W każdej z kategorii 30 najlepszych projektów zostało wyłonionych spośród 90 nominacji.

Kategoria: 

Podobne artykuły

74% Polaków – tylu z nas, jak pokazało badanie przeprowadzone dla Tesco, regularnie grilluje.[1] Ulubione smaki? Najczęściej grillujemy kiełbasę, a jako dodatki do dań z rusztu wybieramy pieczywo i piwo. Nie boimy się czosnku, ponad połowa z nas wskazuje go jako ulubiony smak grillowych dań.

Grupa Tesco opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku 2015/16. Sprzedaż like-for-like na wszystkich rynkach europejskich wzrosła, co jest wynikiem pozytywnej reakcji klientów na inwestycję w świeżą żywność. Stworzenie jednej jednostki biznesowej w Europie Środkowej przyspieszyło wzrost i zmniejszyło koszty operacyjne. Całkowita sprzedaż like-for-like poza granicami Wielkiej Brytanii wzrosła w pierwszej połowie roku, po raz pierwszy od prawie trzech lat. Sprzedaż Grupy Tesco spadła o 0,3% (bez różnic kursowych). 

X

Przeczytaj również