Jesteś tutaj

Tesco - „Solidarność” w sprawie ubiegłorocznych wynagrodzeń

Zakończyły się trwające sześć miesięcy rozmowy zarządu Tesco Polska z Komisją Zakładową NSZZ „Solidarność” w sprawie postulatów płacowych na rok 2014. Zgodnie z procedurą sporu zbiorowego, który trwał od września 2014 r., strony podpisały protokół rozbieżności.

Spór zbiorowy związany był z postulatami „Solidarności”, dotyczącymi podwyżek z minionego, zakończonego już roku kalendarzowego. Średnia podwyżka wynagrodzeń dla pracowników sklepów na stanowiskach niekierowniczych wyniosła 3,5%. Założenia planu wynagrodzeń na rok finansowy 2014/15 zostały przedstawione przedstawicielom wszystkich organizacji związkowych, a następnie, w listopadzie 2014 r. - wprowadzone w życie.

Strategia rozwoju Tesco w Polsce konsekwentnie skupia się na poprawie oferty, wzroście obrotów z istniejącej powierzchni i rozwoju nowych kanałów sprzedaży. Firma stawia na budowanie stabilnego, perspektywicznego biznesu, który inwestuje w pracowników i gwarantuje bezpieczne i wartościowe miejsca pracy. Chcemy inwestować w wynagrodzenia także w obecnej sytuacji dużej konkurencji i deflacji na rynku detalicznym. Niemniej jednak, skala podwyżek postulowana przez stronę związkową przekracza obecne standardy rynkowe.

Równocześnie firma podkreśla, iż planuje w tym roku kontynuować wieloletni plan inwestycji w wynagrodzenia, dzięki któremu w ciągu ostatnich pięciu lat najniższe wynagrodzenie w sklepach Tesco wzrosło o 28%. W czerwcu tego roku Tesco zaprosi przedstawicieli organizacji związkowych na spotkania poświęcone planom zarządu dotyczącym wynagrodzeń w roku 2015.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od 10 lutego, robiąc zakupy w sklepach Tesco, możemy poprosić o wydanie reszty w Szczęśliwych Dukatach. Środki finansowe ze sprzedaży Szczęśliwych Dukatów zostaną przekazane Fundacji TVN na leczenie i rehabilitację dzieci będących podopiecznymi Fundacji. Tesco, z prawie 460 placówkami na terenie całej Polski, jest największą siecią detaliczną biorącą udział w tej akcji.

Wraz z nadejściem wiosny Tesco rusza z nową akcją. Już 26 marca na półkach sklepów sieci znajdziemy limitowaną serię piłek i gadżetów sygnowanych przez jedną z najbardziej utytułowanych gwiazd światowego futbolu, byłego reprezentanta Brazylii, Pele. Sportowy program zainaugurowany przez Tesco ma masowo zachęcić Polaków do spontanicznego ruchu na świeżym powietrzu, ponieważ jak wskazują badania CBOS z 2013 roku, brak ruchu ciągle deklaruje aż prawie 40% Polaków.

X