Jesteś tutaj

Tesco - Przedświąteczny stres dotyka co piątego Polaka

Z badania firmy SW Research przeprowadzonego na zlecenie Tesco Polska* wynika, że 17% Polaków stresuje się na myśl, czy uda im się zdążyć ze wszystkimi obowiązkami i przygotowaniami przed Świętami Wielkanocnymi.

Święta – przynajmniej w teorii – kojarzą się z przyjemnością: spotkaniami z rodziną, wolnymi dniami i delektowaniem się tradycyjnymi specjałami. Jednak wielu Polaków postrzega je również w kontekście nadmiaru obowiązków, które muszą wykonać, żeby móc oddać się świętowaniu. Jak się okazuje, dla 17% Polaków Wielkanoc wiąże się ze stresem – niepokoi ich, czy zdążą na czas ze wszystkimi przygotowaniami. Co czwarty Polak (25%) przed Świętami jest w swoim żywiole – przygotowania i wielkanocna atmosfera sprawiają mu dużą przyjemność. Natomiast większość z nas (57%) podchodzi do świątecznych przygotowań i samych Świąt ze spokojem.

Świątecznymi obowiązkami zajmujemy się najczęściej na kilka dni przed Wielkanocą: blisko połowa Polaków (47%) zaczyna myśleć nich tydzień wcześniej. Co czwarty z nas (24%) odkłada wszystko na ostatnią chwilę i dopiero w końcu Wielkiego Tygodnia zaczyna przygotowywać listę zakupów, układać świąteczne menu i sprzątać mieszkanie. Natomiast co piąty Polak (20%) nie wyobraża sobie takiej sytuacji i ze świątecznymi przygotowaniami rusza już na kilka tygodni wcześniej.

– Większość z nas podchodzi do świątecznych przygotowań na luzie. Pozostałym proponujemy kilka prostych rozwiązań ułatwiających wielkanocne przygotowania. Dobrym pomysłem na ograniczenie przedświątecznego zdenerwowania jest np. zdecydowanie się na internetowy serwis Ezakupy, czyli zakupy z dostawą do domu, co oszczędza czas i energię potrzebną na inne przygotowania. Innym rozwiązaniem jest sięgnięcie po dania gotowe, takie jak kaczka faszerowana jabłkami czy schab ze śliwką, które urozmaicą nasze wielkanocne menu, a przy okazji pomogą oszczędzić czas – komentuje Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

* Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 14-16  marca 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 Polaków w wieku 16 lat i więcej.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sprzedaż towarów w sieci Tesco w Polsce (z wyjątkiem paliw) w I kw. roku obrotowego 2013/2014 (tj. do 25 maja br.) wzrosła o 0,5% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL), podało Tesco w raporcie. Rok wcześniej wzrost wyniósł 1,9% w tym ujęciu.

Tesco, wspólnie z ponad 100 dostawcami z całej Europy, rusza z nową kampanią wspierającą Banki Żywności i ich podopiecznych. 1% wartości sprzedaży produktów popularnych marek w okresie 29.06 – 12.07 zostanie przekazany do Banków Żywności, aby pomóc sfinansować posiłki dla najbardziej potrzebujących. 

X

Przeczytaj również