Tesco liderem branży handlowej w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

Aktualności

Tesco liderem branży handlowej w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

02 kwietnia 2015

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 13. wydało publikację „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, zawierającą zbiór tytułowych dobrych praktyk polskich firm na rzecz lokalnych społeczności, pracowników czy środowiska.  W Raporcie znalazło się aż 13 programów Tesco Polska.

Ogłoszenie Raportu jest jednym z najważniejszych wydarzeń CSR i stanowi podsumowanie działań polskich firm z całego roku. Dobre praktyki podzielone są na kategorie: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. W tym roku przykłady swoich działań nadesłały 124 firmy z całej Polski, reprezentujące praktycznie wszystkie sektory gospodarki  i o różnej skali działania.

Tesco Polska wraz z Fundacją Korporacyjną Tesco Dzieciom zaprezentowało w Raporcie aż 13 nowych programów i działań. Wśród nich znalazł się najnowszy projekt Tesco – „Akademia dla Młodych” – cykl szkoleń i platforma e-learningowa dla uczniów, studentów i nauczycieli, z którego skorzystało już kilkanaście tysięcy osób.

Na uwagę zasługuje również duża liczba programów dedykowanych pracownikom firmy – polegających zarówno na udzieleniu wsparcia (Stypendia edukacyjne Fundacji Tesco Dzieciom – „Mądry Start”, Świąteczny program pomocy dla dzieci pracowników Tesco), budowaniu dialogu (program „Do poprawki” angażował pracowników firmy w rozmowę i proces doskonalenia środowiska pracy), jak i wspomaganiu rozwoju (program rozwojowy „Kompetencje Lidera Tesco”).

Jak co roku, Tesco zgłosiło także nowe działania w kategorii Zaangażowania społecznego – wspieranie lokalnych społeczności jest jednym z najważniejszych celów działań CSR firmy. Do grona licznych i znanych programów, jak Tesco dla Szkół, Społecznicy czy współpraca z Bankami Żywności, dołączyły takie akcje, jak „Poznaj bliskiego sąsiada” (akcja na terenie pasaży Tesco dedykowana lokalnym organizacjom pozarządowym) czy konkurs grantowy Fundacji Tesco Dzieciom „Pracownia talentów”.

Dzięki tym i wielu innym działaniom Tesco wyróżnia się na tle branży handlowej jako firma realizująca najwięcej programów CSR, skoncentrowanych na różnych obszarach działalności (więcej na ten temat można przeczytać w Raporcie CSR Tesco: http://www.tesco-polska.pl/pl/odpowiedzialna-firma/nasze-podej%C5%9Bcie/raport).

Z publikacją „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” można zapoznać się na stronie:  http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/03/Publikacje-FOB_Raport-Odpowiedzialny-biznes-w-Polsce-2014.-Dobre-praktyki_Forum-Odpowiedzialnego-Biznesu.pdf.