Jesteś tutaj

Rusza III edycja „Od uprawy do potrawy”

Już po raz 3. wystartowały zapisy na „Ekspedycje Smaków” dla uczniów klas 0-4. W ramach bezpłatnego programu „Od uprawy do potrawy” nauczyciele mogą zabrać dzieci na wycieczkę edukacyjną, skorzystać z gotowych scenariuszy lekcji oraz zdobyć grę planszową o niemarnowaniu żywności. Zapisy do programu na rok szkolny 2018/2019 ruszyły 6 września. Partnerem akcji jest Tesco Polska.

Jak wynika z badań, aż 86% uczniów wie, że batoniki czekoladowe są niezdrowe, jednocześnie czekolada jest ulubionym produktem co czwartego badanego ucznia. Uczniowie znają założenia piramidy żywieniowej, jednak nie idzie za tym praktyka, która wiedzę zamienia w realne działania. Odpowiedzią na ten problem jest właśnie program „Od uprawy do potrawy”, który oferuje dzieciom z klas 0-4 szkoły podstawowej oraz przedszkolnych zerówek wycieczki edukacyjne i atrakcje w szkołach.

Fundacja Szkoła na Widelcu, czyli partner merytoryczny programu zadbała o przyciągnięcie uwagi najmłodszych, tworząc 2,5-godzinną grę terenową, na której dzieci mogą szukać odpowiedzi na nurtujące je pytania, rozwiązywać łamigłówki, poszukiwać skarbów i pysznie się bawić, zapamiętując jednocześnie najważniejsze zasady żywieniowe.

Najbardziej w „Ekspedycjach Smaków” cieszą nas pozytywne reakcje uczniów, którzy mają okazję doświadczyć czegoś nowego, spróbować innych produktów, a przez to wpłynąć na wybory konsumenckie w ich domach i przekonać rodzinę np. do jedzenia warzyw i owoców. Takie spotkania są bardzo ważne dla kształtowania gustu żywieniowego młodego pokolenia, a dzięki zaangażowaniu i pasji  pracowników sklepów prowadzących wycieczki, spotkania mogą być realizowane w blisko 50 lokalizacjach w całej Polsce – mówi Daria Kulińska, dyrektor działu komunikacji w Tesco Polska.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tesco wystartowało z nową kampanią jakościową – „O świeżych warzywach i owocach wiemy wszystko”. Twarzą kampanii został Robert Makłowicz.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 13. wydało publikację „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, zawierającą zbiór tytułowych dobrych praktyk polskich firm na rzecz lokalnych społeczności, pracowników czy środowiska.  W Raporcie znalazło się aż 13 programów Tesco Polska.

X