Jesteś tutaj

Ruch chce sprzedać kioski

Spółka Ruch zamierza wyodrębnić część detaliczną i sprzedać ją, by poprawić rentowność. Na sprzedaż zostanie wystawione 1700 kiosków własnych oraz 500 wynajmowanych. Nowy właściciel ma razem z kioskami przejąć także znak towarowy.

W kwietniu powołano spółkę Ruch Detal, która została wyodrębniona jako dział odsługujący sprzedaż detaliczną. Generuje ona około 60% przychodów Ruch S.A. Jej sprzedaż ma polepszyć rentowność spółki. Zobowiązania krótkoterminowe wzrosły w ubiegłym roku z 453,6 mln zł do 551,1 mln zł. Zmniejszył się natomiast przychód, z 1,46 do 1,34 mld zł.

Prezes Ruchu twierdzi, że przy pomocy konsorcjum doradczego i banku uda się znaleźć inwestora w 2019 r. Nie wiadomo jaka będzie cena za dział detaliczny. W 2016  r. chciała go kupić Poczta Polska za cenę około 30 mln zł.

Po sprzedaży części detalicznej Ruch zajmować się będzie nadal kolportażem prasy i prenumeratami dostarczanymi do sieci handlowych i indywidualnych punktów.

Źródło: Puls Biznesu

Kategoria: 

Podobne artykuły

Kolekcje zabawek, gadżetów, naklejek czy książek to dziś stała część oferty wydawców prasowych. Zdaniem przedstawicieli Kolportera są istotnym elementem rynku prasowego i jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii.

Nowe produkty i usługi, rosnąca sprzedaż e-biletów oraz produktów gamingowych i internetowych, a także coraz większe zainteresowanie klientów usługami logistycznymi – to zdaniem przedstawicieli Kolportera wyraźne wskaźniki rozwoju własnych punktów sprzedaży w pierwszym półroczu 2018 r.

X