Jesteś tutaj

Rozwój formatu ajencyjnego w Carrefour

Pod szyldem Carrefour w Polsce działa już ponad 600 sklepów franczyzowych w trzech różnych formatach. Współpraca z francuską siecią może odbywać się w ramach klasycznej franczyzy oraz ajencji.

W modelu współpracy ajencyjnej Carrefour pozostaje głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol i ubezpieczenia lokalu, dzięki czemu ajencja posiada niższy finansowy próg wejścia od klasycznej franczyzy. Carrefour w modelu ajencyjnym przewiduje możliwość przekształcenia współpracy we franczyzę po pewnym czasie.

Wśród dostępnych formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience. Są to samoobsługowe sklepy z pomarańczowym logo o powierzchni do 200 mkw. Sklepy convenience są najczęściej zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. w centrum wielkich miast. Ten sklep samoobsługowy doskonale wpisuje się w oczekiwania i szybkie tempo życia mieszkańców dużych metropolii, którzy szukają wygodnych sklepów blisko domu lub w drodze do pracy, aby szybko zrobić podstawowe zakupy spożywcze. Dzięki małej powierzchni sklepu ajent może prowadzić osobiście handel w niedziele objęte zakazem handlu, co podwyższa rentowność biznesu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Nowy sklep Carrefour w Izabelinie znajduje się przy ul. Matejki 2 i należy do tzw. segmentu urban, który charakteryzuje się szeroką i różnorodną ofertą produktów świeżych, jak również artykułami prozdrowotnymi, naturalnymi oraz produktami z asortymentu kuchni świata.

Sieć sklepów Carrefour poinformowała, że powiększyła się w listopadzie bieżącego roku o łącznie 11 nowych sklepów convenience. Sklepy zostały otwarte w kilku regionach kraju.

X

Przeczytaj również