Jesteś tutaj

Rozwój formatu ajencyjnego w Carrefour

Pod szyldem Carrefour w Polsce działa już ponad 600 sklepów franczyzowych w trzech różnych formatach. Współpraca z francuską siecią może odbywać się w ramach klasycznej franczyzy oraz ajencji.

W modelu współpracy ajencyjnej Carrefour pozostaje głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol i ubezpieczenia lokalu, dzięki czemu ajencja posiada niższy finansowy próg wejścia od klasycznej franczyzy. Carrefour w modelu ajencyjnym przewiduje możliwość przekształcenia współpracy we franczyzę po pewnym czasie.

Wśród dostępnych formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience. Są to samoobsługowe sklepy z pomarańczowym logo o powierzchni do 200 mkw. Sklepy convenience są najczęściej zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. w centrum wielkich miast. Ten sklep samoobsługowy doskonale wpisuje się w oczekiwania i szybkie tempo życia mieszkańców dużych metropolii, którzy szukają wygodnych sklepów blisko domu lub w drodze do pracy, aby szybko zrobić podstawowe zakupy spożywcze. Dzięki małej powierzchni sklepu ajent może prowadzić osobiście handel w niedziele objęte zakazem handlu, co podwyższa rentowność biznesu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Koncept sklepu convenience Carrefour Express Plac Bankowy w Warszawie, został uhonorowany tytułem Best Shop Concept w kategorii convenience. Nagrodę w imieniu firmy, odebrał Marek Lipka, Dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience.

W styczniu Carrefour otworzył 9 nowych sklepów Carrefour Express i Globi należących do sieci franczyzowej. Placówki te powstały w pięciu województwach. Dynamicznie rozwija się sieć także w Warszawie.

X