Jesteś tutaj

Polscy sprzedawcy liderami w obsłudze

W europejskim rankingu firmy Daymaker polscy sprzedawcy zajęli pierwsze miejsce pod względem jakości obsługi klienta. Polska uzyskała najwyższy wynik w corocznym badaniu szwedzkiej firmy Daymaker, która przy pomocy tzw. tajemniczych klientów zbadała jakość obsługi w sklepach w 10 krajach europejskich. W Polsce tajemniczy klienci odwiedzili 655 sklepów, działających w 131 sieciach handlowych z 19 branż. Oceniano m.in. powitanie klienta, nawiązanie kontaktu, uprzejmość, fachowość i znajomość asortymentu, umiejętność rozpoznania preferencji klientów i doradzenia im przy zakupie, a także finał transakcji, w tym oferowanie dodatkowych produktów. Najlepiej wśród polskich miast wypadły Kielce – jako jedyne polskie miasto przekroczyło 90% pod względem jakości obsługi klienta. Na plus wyróżniły się też Olsztyn, Gorzów Wielkopolski i Opole. Najgorzej wypadł Wrocław, słabo poradziły sobie również Poznań i Warszawa, gdzie jakość obsługi ledwie przekroczyła 60 %.

Źródło: PAP

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polska Izba Handlu podała wyniki sprzedaży za grudzień 2016. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku sprzedaż w sklepach małoformatowych w Polsce była niższa o 4,2% od wartości sprzedaży w grudniu roku wcześniejszego. 

Z analizy przeprowadzonej przez dom mediowy Codemedia wynika, że sektor handlowy przeznaczył na reklamę ponad jedną czwartą więcej niż w 2015 r. Wydatki na reklamę przekroczyły 1 mld zł. 

X