Jesteś tutaj

Po paliwo do marketu

Stacje benzynowe znajdujące się przy marketach najczęściej oferują paliwo tańsze o kilkanaście groszy na litrze. Popularne jest twierdzenie, że winna jest temu gorsza jakość oferowanych paliw. Prawda jest inna i wynika z odmiennego modelu biznesowego.

Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że w Polsce działa 187 stacji przymarketowych. Wśród wszystkich stacji stanowią one raptem trzy procent, ale udział w rynku jeśli chodzi o sprzedaż paliw to już 6,5 proc. Paliwo dowożone jest do nich z tych samych rafinerii, z których korzystają też inne stacje.

Niższa cena wynika z modelu biznesowego. Stacja przymarketowa jest jedynie dodatkiem, a nie głównym źródłem dochodu sieci. Dlatego marża za każdy sprzedany litr paliwa okazuje się symboliczna. Sprzedaż paliw stanowi formę promocji do innego oferowanego w obiekcie asortymentu.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Na skutek wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę w 2018 r. sklepy w Polsce będą otwarte łącznie o 39 dni krócej niż w roku ubiegłym. W kolejnym roku Polacy będą mieli jeszcze mniej okazji do odwiedzania sklepów.

Przygotowując strategie sprzedażowe, firmy często stosują segmentowanie swoich klientów, m.in. pod kątem zasobności portfela. Tymczasem patrząc na współczesne trendy i analizując czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków, można zauważyć, że coraz trudniej jest ich jednoznacznie skategoryzować i połączyć w jednorodne grupy o standardowych zachowaniach. pojawiło się pojęcie konsumenta hybrydowego, czyli osoby, która kupuje produkty z różnych półek cenowych w zależności od specyficznych potrzeb i priorytetów bez względu na zasobność portfela. Nielsen wraz z PAYBACKIEM wyróżnili 4 powody hybrydyzacji konsumpcji wśród konsumentów.

X