Jesteś tutaj

Po paliwo do marketu

Stacje benzynowe znajdujące się przy marketach najczęściej oferują paliwo tańsze o kilkanaście groszy na litrze. Popularne jest twierdzenie, że winna jest temu gorsza jakość oferowanych paliw. Prawda jest inna i wynika z odmiennego modelu biznesowego.

Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że w Polsce działa 187 stacji przymarketowych. Wśród wszystkich stacji stanowią one raptem trzy procent, ale udział w rynku jeśli chodzi o sprzedaż paliw to już 6,5 proc. Paliwo dowożone jest do nich z tych samych rafinerii, z których korzystają też inne stacje.

Niższa cena wynika z modelu biznesowego. Stacja przymarketowa jest jedynie dodatkiem, a nie głównym źródłem dochodu sieci. Dlatego marża za każdy sprzedany litr paliwa okazuje się symboliczna. Sprzedaż paliw stanowi formę promocji do innego oferowanego w obiekcie asortymentu.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Na skutek wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę w 2018 r. sklepy w Polsce będą otwarte łącznie o 39 dni krócej niż w roku ubiegłym. W kolejnym roku Polacy będą mieli jeszcze mniej okazji do odwiedzania sklepów.

W pierwszym półroczu 2018 r. otwartych zostało 13 nowych centrów. Tradycyjnie dużo działo się na rynku inwestycyjnym. Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro przeznaczone zostało na centra handlowe– wynika z raportu PRCH Retail Research Forum.

X