Jesteś tutaj

Po lody coraz chętniej klienci sięgają zimą

Lody to już nie tylko typowo letni deser. Ponad 60% Polaków sięga po nie również zimą. Sprzedaż lodów od października do stycznia dynamicznie rośnie, z danych PPL Koral wynika, że co roku nawet o 170%. Ci, którzy lodów zimą nie jedzą, najczęściej obawiają się choroby. Zdaniem ekspertów to jednak mit.

Z badania „Czy jemy lody zimą?” przeprowadzonego przez Instytut Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral wskazuje, że 64% Polaków sięga po lody także zimą. Większość (blisko 80%) lubi ten deser niezależnie od pory roku.

– Według danych PPL Koral, sprzedaż lodów zimą już od kilku lat bije rekordy. W marce Bracia Koral są to przyrosty co roku nawet do 170%. Jeżeli pod uwagę weźmiemy 2016 i 2017 rok, mówimy o wzroście blisko 300%. Dane już z listopada 2018 r. pozwalają prognozować, że padnie kolejny rekord jedzenia lodów zimą – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Olga Walentynowicz z PPL Koral.

Choć coraz więcej osób sięga po lody zimą, część osób unika ich w obawie przed chorobą. Panuje mit, że lody przyczyniają się do zapalenia gardła czy anginy, zwłaszcza jeśli sięga się po nie w chłodniejszych miesiącach. Eksperci przekonują jednak, że lody zimą mogą mieć dobroczynny wpływ na zdrowie – hartują organizm, wzmacniają odporność, a produkowane z naturalnych składników i owoców mają dużo witamin.

Spożycie lodów w Polsce systematycznie rośnie, wciąż jednak nam daleko do światowych potęg. Polacy zjadają rocznie niewiele ponad 4 litry lodów. Najwięcej lodów jedzą Nowozelandczycy, ponad 20 litrów, Amerykanie do 20 litrów rocznie na głowę, a Szwedzi 12 litrów lodów per capita.

Źródło: Newseria Biznes

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Początek sezonu lodowego zaczyna się już w marcu, który w tym roku przywitał nas śniegiem, ale nie trzeba było długo czekać, żeby pogoda dopisała, a temperatury i wyniki sprzedaży biły rekordy. Tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce rozgrzał się do czerwoności.

To może być wyjątkowo dobry rok dla rynku lodów w Polsce. Sprzedaży sprzyjała wyjątkowo gorąca wiosna, dzięki czemu sezon rozpoczął się długo przed wakacjami. Ciepła majówka sprawiła, że sprzedaż wzrosła dwukrotnie. Przeciętny Polak zjada ok. 4 litrów lodów rocznie. Do rekordzistów sporo brakuje, ale dzięki lodom w większych opakowaniach sezon można znacznie wydłużyć, a tym samym pomóc zbliżyć się do czołówki.

X