Nielsen: Polacy średnio co drugi dzień odwiedzają małe osiedlowe sklepy

Aktualności

Nielsen: Polacy średnio co drugi dzień odwiedzają małe osiedlowe sklepy

Polska odróżnia się od innych krajów zwyczajami zakupowymi, co potwierdza najnowszy raport ShopperTrends firmy Nielsen. Wynika z niego, że tradycyjne placówki są dla konsumentów bardzo ważne, a Polacy odwiedzają je średnio co drugi dzień. Poza tym częściej niż dwa razy w tygodniu robimy zakupy w sklepach convenience, których przykładem jest sieć Żabka – informuje Rzeczpospolita.

Rzeczpospolita podaje, że Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym można zauważyć tak dużą popularność małych formatów handlowych. – Jeszcze kilka lat temu różnice w cenach na korzyść hipermarketów sięgały 35 proc. Dzisiaj mniejsze sklepy są droższe ledwie o ponad 10 proc., a odpada koszt paliwa na dojazd czy większa strata czasu. Dodatkowo na całym rynku ceny wciąż spadają, co jest efektem ogromnej konkurencji.

Zdaniem ekspertów małe sklepy mogą się rozwijać, ponieważ dla klientów coraz ważniejsza jest wygoda i możliwość robienia zakupów blisko domu. Jednak wciąż kluczowa jest cena.

Źródło: Rzeczpospolita