Masło zyskuje kosztem margaryny

Aktualności

Masło zyskuje kosztem margaryny

Rynek margaryn w Polsce jest wart 2 mld zł, ale według szacunków Euromonitora International, w kolejnych latach będzie się on kurczył. Spadają także wydatki Polaków na margaryny i tłuszcze do smarowania. Zyskuje z kolei masło.

Według szacunków Euromonitor International, w ciągu czterech lat wartość sprzedaży margaryn spadnie o niemal 200 mln zł. Jeszcze w 2014 r. rynek margaryn osiągnął wartość 2,24 mld zł. Dzisiaj wart jest 2,013 mld zł. W 2022 r. Euromonitor jego wartość szacuje na 1,83 mld zł. Spadną jednocześnie wydatki na głowę. Aktualnie przeciętny Polak wydaje średnio na margaryny i tłuszcze do smarowania 52,4 zł rocznie, ale za cztery lata będzie to już 47,6 zł.

– Pomiędzy 2012 a 2017 rokiem spożycie masła w Polsce w przeliczeniu na mieszkańca wzrosło o 13%, a eksport masła wzrósł aż o 82%. W konsekwencji produkcja masła zwiększyła się o 25% – mówi „Rzeczpospolitej” Paweł Wyrzykowski, analityk rynków rolnych w BGŻ BNP Paribas.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay