Jesteś tutaj

Kolejny etap konkursu „Piórko” Biedronki

Już tylko 10 dni mają debiutujący ilustratorzy na przesłanie prac do drugiego etapu konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Aby wziąć w nim udział, należy wykonać ilustracje obrazujące opowieść o Saju. Historia napisana przez Magdalenę Wiśniewską zwyciężyła w pierwszym etapie „Piórka”. Na autora najlepszych ilustracji czeka 100 tys. zł.

Wykonane dowolną techniką grafiki obrazujące  opowieść o Saju można nadsyłać do 16 lipca br. Konkursowe zgłoszenie musi składać się z jednej ilustracji na przednią okładkę wraz z czcionką tytułu oraz zestawu od pięciu do dziesięciu prac obrazujących wybrane fragmenty nagrodzonego tekstu. Prace ocenią przedstawiciele świata sztuki. Wyniki konkursu dla ilustratorów poznamy 23 sierpnia br.

– Do pierwszego etapu tegorocznej edycji „Piórka” zgłoszono ponad 3300 tekstów. Liczymy, że odzew ze strony ilustratorów będzie podobny. Zwycięzcy obu etapów konkursu otrzymają nagrody po 100 tys. zł. Dodatkowo ich prace zostaną wydane w formie książki, która jeszcze w tym roku trafi do sklepów Biedronka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska–Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Laureatką pierwszego etapu tegorocznej edycji „Piórka” jest Magdalena Wiśniewska. Jej opowieść o Saju urzekła jury niezwykle plastycznym, pobudzającym wyobraźnię językiem. – Dzięki tej bajce znikają bariery, które ograniczają nas na co dzień – uznali jurorzy.

Sieć Biedronka organizuje konkurs „Piórko” od 2015 r. Do tej pory w jego ramach ukazały się trzy książki dla dzieci: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. Wszystkie sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Miłośnik starych znaków graficznych oraz entuzjasta dobrej typografii – Marcin Macięga został laureatem drugiego etapu konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. To jego prace zilustrują bajkę o małym chłopcu Saju, mieszkającym w indyjskiej wiosce na skraju dżungli. Książka trafi do sklepów Biedronka już w listopadzie br.

Od 13 listopada książka „Kuchnia polska. Pysznie i zdrowiej” weszła do oferty sieci Biedronka. Znaleźć w niej można mnóstwo dobrze znanych potraw, ale w nowoczesnej i bardziej zbilansowanej wersji. Są też dania mniej oczywiste, ale nadal inspirowane rodzimymi smakami i aromatami. 

X