Jesteś tutaj

Kariera w FMCG – odporność na stres i nastawienie na cel

Wielu osobom wkraczającym na rynek pracy wydaje się, że w branży FMCG najłatwiej rozwinąć skrzydła. W końcu co może być prostszego od sprzedaży produktów, na które jest ogromne i codzienne zapotrzebowanie? Wystarczy przygotować ofertę, a potem cieszyć się sukcesami. To jednak tylko pozory. Jakie wyzwania czekają w tej branży?

Praca w FMCG to świetny sposób na rozpoczęcie kariery. To branża z ogromnymi perspektywami, niezwykle różnorodna i dająca szansę na rozwój. Zaangażowanie i doskonała znajomość rynku to podstawa, aby odnieść w niej sukces. Jednak nie wolno zapominać, iż w tym zawodzie niezbędnych jest wiele istotnych umiejętności, które decydują o powodzeniu. Przyjrzyjmy się chociażby przedstawicielom handlowym.

Jego zadania polegają nie tylko na szukaniu nowych klientów, ale również na prowadzeniu rozmów handlowych, ciągłym kontakcie z pozyskanymi już klientami czy dbaniu o ekspozycję towarów w sklepach. Dlatego kandydat, który chciałby rozpocząć swoją ścieżkę kariery właśnie w tym sektorze, obowiązkowo musi posiadać kilka cech.

- Przede wszystkim musi być otwarty i łatwo nawiązywać kontakty. Rozmowy z kontrahentami to podstawa tej pracy. Trzeba dokładnie ich słuchać i szybko odgadywać, jaki produkt będzie najbardziej zbieżny z ich potrzebami i przyniesie zyski obu stronom. Dlatego przydatna może być wiedza z dziedziny psychologii, gdyż asertywność i umiejętność negocjowania to kluczowe cechy dobrego handlowca – mówi Klaudia Dostatnia, HR Business Partner w Perfetti Van Melle Polska.

Przedstawiciele handlowi muszą też umiejętnie planować swoją pracę. W końcowym bilansie nie będzie istotne to, ile punktów odwiedzili, tylko w ilu zawarli umowę.

5 zasad dobrego pracownika FMCG:

Bądź otwarty na ludzi, słuchaj swoich klientów, nie bój się kontaktu z nimi.

Nie bój się negocjacji.

Umiejętnie planuj swoją pracę, rozważ priorytety.

Dbaj o długoterminowe relacje.

Nie zniechęcaj się drobnymi niepowodzeniami, bądź konsekwentny, a dobra passa na pewno przyjdzie.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Przeprowadzono  ósmą edycję badania „Najbardziej pożądanych pracodawców” w opinii menedżerów i specjalistów z całej Polski, przygotowanego przez firmę Antal. Wyłoniono 67 laureatów w 15 branżach, również w handlu detalicznym.

Rośnie ilość firm, które zgłaszają brak osób chętnych do pracy w handlu detalicznym. Spadek bezrobocia odbija się na handlu. To branża, w której najbardziej odczuwalne są niedobory kadrowe.

X