Jesteś tutaj

Jaki produkt dla dziecka?

Matki przy wyborze produktów żywnościowych dla swoich dzieci kierują się ich jakością. Z badania przeprowadzonego przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka wynika, że niemniej ważne okazują się także rekomendacje organizacji oraz instytucji naukowo-badawczych.

Badanie przeprowadzono przez Kantar MillwardBrown wśród matek dzieci w wieku 0-6 lat. Ponad połowa respondentek ( 54 proc.) kupując produkty skierowane do swoich dzieci zwraca uwagę na rekomendacje organizacji oraz instytucji naukowo-badawczych. Ponadto 69 proc. ufa tym rekomendacjom, a 72 proc. ankietowanych twierdzi, że instytucje przyznając rekomendację kierują się wiedzą ekspercką. Znaczna część (80 proc.) wykazuje także zadowolenie z produktów posiadających  rekomendacje.

Posiadanie aprobaty organizacji lub instytucji okazuje się szczególnie istotne w przypadku produktów żywnościowych (81 proc.) oraz kosmetyków (68 proc.).

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie – wymagający. Niska cena, która dotychczas była decydującym czynnikiem zakupowym, dla większości nie jest już wystarczająca i kluczowa. Tak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez MAM.

Niemal 80% konsumentów uważa, że producenci warzyw i owoców otrzymują w skupie zbyt mało za swoje plony. Jednocześnie klienci oczekują niższych cen w sklepach. Dodatkowo, ponad 60% ankietowanych stwierdza, że sieci handlowe za dużo zarabiają na sprzedaży tego typu produktów względem tego, ile płaci się za nie rolnikom. Nabywcy towarów nie zdają sobie sprawy z tego, że niewielkie dochody wytwórców są efektem rozdrobnienia produkcji, jej obsługi, logistyki, a także niskiej siły negocjacyjnej tej grupy zawodowej.

X