Jesteś tutaj

Jaki produkt dla dziecka?

Matki przy wyborze produktów żywnościowych dla swoich dzieci kierują się ich jakością. Z badania przeprowadzonego przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka wynika, że niemniej ważne okazują się także rekomendacje organizacji oraz instytucji naukowo-badawczych.

Badanie przeprowadzono przez Kantar MillwardBrown wśród matek dzieci w wieku 0-6 lat. Ponad połowa respondentek ( 54 proc.) kupując produkty skierowane do swoich dzieci zwraca uwagę na rekomendacje organizacji oraz instytucji naukowo-badawczych. Ponadto 69 proc. ufa tym rekomendacjom, a 72 proc. ankietowanych twierdzi, że instytucje przyznając rekomendację kierują się wiedzą ekspercką. Znaczna część (80 proc.) wykazuje także zadowolenie z produktów posiadających  rekomendacje.

Posiadanie aprobaty organizacji lub instytucji okazuje się szczególnie istotne w przypadku produktów żywnościowych (81 proc.) oraz kosmetyków (68 proc.).

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Nowoczesne technologie zajmują wysokie miejsce na liście priorytetów dyrektorów działów zakupów (CPO). Ponad jedna trzecia menedżerów uważa, że dzięki digitalizacji będą w stanie zrealizować cele zakupowe i dostarczyć wartość biznesową. W Polsce takiej odpowiedzi udzieliło aż 46 proc. ankietowanych. Jak wynika z globalnego badania firmy doradczej Deloitte nadal największym zainteresowaniem w działach zakupów cieszy się analityka danych, ale jednocześnie głównymi barierami w digitalizacji jest brak integracji i jakość danych.

Status związku wpływa na decyzje zakupowe i towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze. Samotni Polacy, zwłaszcza mężczyźni, chętnie korzystają z listy zakupów, co pozwala im kontrolować budżet i opierać się promocjom. Z kolei pary wolą kupować razem. Tylko jedna na cztery robi zakupy oddzielnie, twierdząc, że tak jest sprawniej lub wygodniej.

X