Jak gazetki promocyjne wpływają na wizyty w sklepach?

Aktualności

Jak gazetki promocyjne wpływają na wizyty w sklepach?

Klienci dyskontów mają największy wskaźnik odwiedzin w sklepach po obejrzeniu gazetki – wynika z analizy opublikowanej przez Blix. To właśnie gazetki dyskontów wywołują największy impuls zakupowy i najczęściej przekładają się na finalne zakupy w sklepach.

Blix, największy w Polsce portal gazetek promocyjnych, agregujący ponad 150 sieci handlowych, opublikował analizy Drive to Store, z których wynika, że format posiadający największą konwersję na zakupy w sklepie to format dyskontowy. Aż 55% klientów dyskontów, po obejrzeniu gazetki w aplikacji Blix, realizuje zakupy w sklepach stacjonarnych. Istnieje grupa hard shopperów tego segmentu, której reprezentanci przychodzą do swoich ulubionych sklepów minimum 3 razy w tygodniu. Przykładowo, dla dwóch liderów segmentu dyskontów – Lidla i Biedronki – hard shopperzy stanowią grupę aż 37%. To bardzo duża i lojalna grupa. Z punktu widzenia sieci handlowych i strategii promocyjnych ten rodzaj analizy stanowi więc cenną wiedzę, pozwalającą przygotowywać oferty specjalnie z myślą o danej grupie klientów. – Badamy do jakich sklepów poszedł użytkownik Blixa, w jakich dniach tygodnia oraz godzinach. Analizujemy demografię, czyli kto częściej robi zakupy – kobiety czy mężczyźni, jak duża jest to grupa oraz w jakim są wieku – wyjaśnia Beata Orcholska, Head of Retail Department Blix.

Na drugim miejscu, według analizy Drive to Store, znalazł się segment supermarketów, generując odwiedzalność sklepów po zapoznaniu się z ofertą gazetkową, na poziomie 44%. Tuż za supermarketami, na poziomie 39%, uplasował się wciąż szybko rosnący i umacniający swoją pozycję segment convenience. Koniec zestawienia, z poziomem 27% odwiedzalności zamyka segment hipermarketów, którego udział słabnie zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Foto: Pixabay