Jesteś tutaj

IT w branży retail

Informatyzacja branży retail to dziś nie tyle ekstrawagancja, co konieczność. Wdrożenie zaawansowanych technologii IT niewątpliwie stanowi inwestycję, która w krótkim czasie zacznie przynosić wymierne zyski. Żadne inne narzędzie nie daje bowiem tak dużej kontroli nad każdym z aspektów prowadzonego biznesu, pozwalając na precyzyjne monitorowanie, analizowanie, raportowanie i optymalizację procesów sprzedażowych.

Umiejętny wybór rozwiązań dedykowanych przedsiębiorstwom z branży retail pozwoli nie tylko rozwiązać szereg bieżących problemów, ale i zapobiec ich pojawianiu się w przyszłości. Warto rozważyć wdrożenie infrastruktury IT. Przyszłość nieodłącznie wiąże się bowiem z informatyzacją kluczowych aspektów biznesu, takich jak zarządzanie kapitałem ludzkim, organizacja czasu pracy, raportowanie działań, a także kontakt z hurtowniami i składanie zamówień. Stałym elementem codzienności są dziś smartfony i tablety, które pozwalają na koordynowanie zdalnie wielu procesów jednocześnie. Także w branży retail za pomocą tych innowacyjnych narzędzi zarządzanie przedsiębiorstwem może stać się o wiele prostsze i bardziej efektywne.

Ważne, aby wybrany system informatyczny był jak najbardziej dopasowany do aktualnego stanu przedsiębiorstwa, w czym pomoże dokładne zbadanie potrzeb oraz stworzenie idealnie sprofilowanych rozwiązań. Kształt precyzyjnie zaprojektowanej infrastruktury IT definiują wnioski sporządzone na bazie materiału zebranego w czasie audytu przedwdrożeniowego. Dzięki niemu możliwe staje się bowiem dokładne określenie potrzeb przedsiębiorcy oraz zaproponowanie najbardziej funkcjonalnych dla danego modelu biznesowego narzędzi. Wdrożenie rozwiązań IT może wiązać się z unowocześnieniem innych aspektów sklepu, np. systemów zabezpieczeń, magazynowych oraz wykorzystania innowacyjnych urządzeń samoobsługowych, których funkcjonowanie także bazuje na systemach informatycznych.

Co najważniejsze, choć proces informatyzacji przedsiębiorstwa z branży retail może wydawać się bardzo skomplikowany i czasochłonny, powierzając realizację takiego zlecenia firmie zewnętrznej otrzymamy dodatkowo dostęp do serwisu i opieki pogwarancyjnej. Zaletą skorzystania z kompleksowej usługi wdrożenia infrastruktury IT jest również fachowe doradztwo, pozwalające mniejszym kosztem unowocześnić obecny system.

Większa kontrola nad procesami sprzedażowymi, zamówieniami oraz sprawniejsza komunikacja tak wewnętrzna, jak i z podmiotami zewnętrznymi generują jednocześnie bardzo dużą oszczędność czasu, który dziś jest wartością najcenniejszą. To właśnie umiejętnie zaprojektowany system uporządkuje fundamentalne procesy w biznesie, co bez wątpienia przełoży się na zysk.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Na rynku obserwowane są spadki cen zarówno wśród produktów strategicznych, jak np. masła, oraz wyrobów nabiałowych, jak np. jogurtów. Wyroby branży mleczarskiej tanieją na wszystkich światowych giełdach.

Należącą do Grupy Muszkieterów sieć sklepów spożywczych Intermarché zanotowała w 2015 r. obroty na poziomie 4,4 mld zł – to o blisko 3% więcej niż w 2014 r. Wzrost ten został osiągnięty mimo niekorzystnych warunków rynkowych w postaci deflacji i agresywnej wojny cenowej.

X