Inauguracja Akademii Umiejętności EUROCASH

Aktualności

Inauguracja Akademii Umiejętności EUROCASH

5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash bierze udział w inauguracyjnej konferencji w Warszawie Program edukacyjny Grupy Eurocash jest jednym z kluczowych elementów wsparcia polskiego niezależnego handlu.

We wtorek, 27 września swoją działalność w nowej, znacznie rozszerzonej odsłonie inauguruje Akademia Umiejętności Eurocash – pierwszy w Polsce kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji, skierowany do właścicieli i pracowników niezależnych sklepów detalicznych. W całodniowej konferencji, która odbędzie się na terenie stadionu PGE Narodowego weźmie udział 5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, Euro-Sklep, Gama, Groszek oraz Lewiatan. Dla uczestników konferencji przygotowano serię wykładów z udziałem ekspertów Grupy Eurocash i partnerów Akademii – czołowych firm FMCG oraz instytucji naukowo-badawczych.

Wspieranie konkurencyjności polskiego niezależnego handlu to jeden z priorytetów Grupy Eurocash,” twierdzi Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash. “Rzeczywistość rynkowa od wielu lat stawia przed właścicielami sklepów wyjątkowo trudne wyzwania. Jednym ze sposobów przetrwania na rynku opanowanym przez ekspansywne sieci handlowe było dla nich zrzeszanie się w systemach partnerskich i franczyzowych. Obecnie kluczowym celem wydaje się przekonanie producentów, by oparli swoje strategie sprzedażowe nie na dyskontach i hipermarketach, lecz na handlu niezależnym. Przyszłość należy do profesjonalnych przedsiębiorstw detalicznych, atrakcyjnych dla kolejnych pokoleń właścicieli sklepów. Przedsiębiorstw, w których obok sklepu spożywczego rodzina prowadzi profesjonalny sklep z alkoholami „Duży Ben” czy sklep formatu convenience „1minute”. Do tego kolejną ofertą takiego przedsiębiorstwa będzie kosmetyczny sklep z wyjątkową obsługą „Kontigo” i dojeżdżający na polską wieś „abc na kołach”. Takie przedsiębiorstwo odbuduje sprzedaż wybranych kategorii, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań sprzedaży wina „Faktoria Win”, czasopism i prasy „Inmedio” czy oferty dedykowanych produktów marki własnej. By te rodzinne przedsiębiorstwa mogły się nieustannie rozwijać, konieczne jest równoległe poszerzanie wiedzy i wspieranie innowacyjności. Właśnie temu służy Akademia Umiejętności Eurocash,” dodaje Amaral.

Akademia Umiejętności Eurocash to unikatowy w skali kraju projekt szkoleniowy dający możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy na rynku FMCG. Akademia powstała w 2010 roku i od tego czasu edukuje właścicieli i pracowników sklepów z tematów związanych z prowadzeniem sklepu detalicznego w realiach polskiego rynku.