Jesteś tutaj

Hipermarkety tracą udziały w rynku

Największe sklepy tracą sukcesywnie udziały w rynku na rzecz mniejszych formatów. Sytuacja taka spowodowana jest zmianami nawyków konsumentów, którzy cenią szybkość i wygodę dokonywania zakupów w mniejszych placówkach handlowych.

Z danych opublikowanych przez Euromonitor International wynika, że w 2018 r. szacunkowa sprzedaż w hipermarketach ma spaść o 2,5%. Największy wzrost w pierwszych czterech miesiącach br. zaliczyły natomiast stacje benzynowe oraz sklepy z alkoholem i słodyczami, odpowiednio o 16,2% i 9,6%. Formatem sklepów, w których Polacy wydają najwięcej pieniędzy pozostają dyskonty osiągając wynik 30%.

Eksperci twierdzą, że hipermarkety nadal przyciągają klientów ze względu na szeroki wybór produktów i niskie ceny oraz ofertę internetową. Coraz więcej osób rezygnuje jednak ze zrobienia zakupów w nich ze względu na dużą ilość czasu poświęconego na tą czynność. Format ten traci również przez zakaz handlu w niedziele. W okresie od stycznia do kwietnia br. udział hipermarketów w sprzedaży żywności spadł poniżej 10%. W tym okresie dyskonty zyskały 0,9% osiągając wynik 34%.

Zmiany rynkowe widać w przypadku sieci. Tesco zamyka nierentowne hipermarkety. Carrefour nie planuje otworzenia obiektu tego typu w tym roku, koncentrując się na mniejszych formatach. Podobną strategię przyjęło Auchan.

Źródło: Rzeczpospolita

Kategoria: 

Podobne artykuły

Wraz z rozwojem technologii, rozwiązania wdrażane w handlu online i offline coraz silniej na siebie oddziałują. Klienci oczekują od sklepów możliwości szybkich, wygodnych zakupów, personalizacji i intuicyjnej płatności. W efekcie sprzedaż stacjonarna pod wpływem trendów społecznych coraz chętniej sięga po nowe technologie. Dzięki temu może lepiej dopasowywać się do zmieniających się wymagań współczesnych klientów. Efektywna strategia musi więc uwzględniać synergię różnych kanałów sprzedaży.

Carrefour PRO to najnowocześniejszy hipermarket sieci otwarty w CH Atrium Promenada, w którym klienci skorzystają z niestosowanych wcześniej rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych. Nowa placówka to najbardziej zdigitalizowany sklep otwarty do tej pory w Polsce.

X