Jesteś tutaj

Advertisement

Eurocash sfinansuje zmiany w sklepach lokalnych przedsiębiorców

„Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne współpracujących z Grupą Eurocash. Od 15 maja mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł.

Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.

– Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash.

W konkursie mogą wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracujących z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018.r. do 14 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.

Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 14 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

• W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna.

• W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny  i prezenter telewizyjny.

• W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.

– To czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash. – Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca,  ale również klient. Każdy z przedsiębiorców, których pomysły będą brały udział w głosowaniu, otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, składającego się z niezależnych ekspertów, którzy ocenią projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września, podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Eurocash zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000 zł, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 zł. Pozostałych 50 laureatów otrzyma dofinansowanie do 15 000 zł każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 30 kwietnia 2020 r.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Grupa Eurocash zawarła przedwstępną umowę nabycia 100% udziałów w spółce Polska Dystrybucja Alkoholi (dawniej Jantoń Dystrybucja). Przejęcie podmiotu, którego obroty w 2014 r. wyniosły około 268 mln zł, wzmocni pozycję Grupy w segmencie hurtowej dystrybucji alkoholu, przyczyniając się do poprawy konkurencyjnej klientów Eurocash, czyli niezależnych sklepów spożywczych.

Od września 2016 r. w warsztatach w ramach Akademii Umiejętności Eurocash, największego kompleksowego programu edukacyjnego wspierającego niezależne sklepy detaliczne w Polsce, wzięło udział już ponad 4 tys. osób.

X