Jesteś tutaj

Eurocash sfinansuje zmiany w sklepach lokalnych przedsiębiorców

„Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne współpracujących z Grupą Eurocash. Od 15 maja mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł.

Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.

– Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash.

W konkursie mogą wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracujących z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018.r. do 14 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.

Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 14 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

• W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna.

• W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny  i prezenter telewizyjny.

• W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.

– To czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash. – Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca,  ale również klient. Każdy z przedsiębiorców, których pomysły będą brały udział w głosowaniu, otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, składającego się z niezależnych ekspertów, którzy ocenią projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września, podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Eurocash zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000 zł, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 zł. Pozostałych 50 laureatów otrzyma dofinansowanie do 15 000 zł każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 30 kwietnia 2020 r.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Grupa Eurocash zawarła przedwstępną umowę sprzedaży 100% akcji spółki PayUp Polska, zarządzającej siecią terminali płatniczych zainstalowanych w sklepach detalicznych na terenie całego kraju. Nabywcą jest firma Polskie ePłatności. Strony transakcji zawarły ponadto umowę o długoterminowej współpracy, zapewniając w ten sposób ciągłość świadczenia usług płatniczych dla klientów Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash przejmie 100% akcji EKO Holding, właściciela sieci ponad 250 małych supermarketów zlokalizowanych głównie w południowo-zachodniej Polsce. Przejęcie sieci EKO umożliwi Grupie Eurocash rozwinięcie kompetencji kluczowych dla poprawy konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy. Przynosząca straty sieć EKO pozyska natomiast silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do odzyskania trwałej rentowności i zachowania ponad 3,7 tys. miejsc pracy. Docelowo, Grupa Eurocash zamierza zarządzać siecią EKO w partnerstwie z franczyzobiorcami z regionów działania tej sieci. Zakup EKO Holding uzależniony jest m.in. od pozytywnej decyzji UOKiK.

X