Jesteś tutaj

E.Leclerc zanotował wzrost sprzedaży w 2018 r.

Grupa E.Leclerc Polska przedstawiła wyniki za 2018 r. Wzrost sprzedaży w tym okresie wyniósł 3,89%. Dobre wyniki zostały osiągnięte mimo obowiązującego od marca ub. r. zakazu handlu w niedzielę.

Sprzedaż E.Leclerc Polska w 2018 r. wyniosła 2,91 mld zł. Poziom wzrostu jest sygnałem dobrej sytuacji Grupy, która podobnie jak cała branża, musiała zmierzyć się ze skutkami wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta.

– Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy była znacząca. W 2017 r. niedzielny handel stanowił 7% naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Strategia promocyjna E.Leclerc w 2018 r. opierała się na planie dedykowanym produktom świeżym, takim jak mięso, owoce czy nabiał. Zdecydowanie zwiększono ich obecność w katalogach. W celu wzmocnienia sprzedaży w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, wprowadzono także cykl „U nas weekend zaczyna się od czwartku”, w którym promowano produkty z tej kategorii.

Grupa E.Leclerc Polska wzmocniła w ubiegłym roku swoją strukturę, rozpoczynając oficjalną współpracę z siecią Frac, która w lipcu dołączyła do grupy zakupowej Galec. Partnerstwo opiera się m.in. na wspólnym negocjowaniu cen z dostawcami. Frac posiada obecnie 16 sklepów w Polsce. W listopadzie ur. funkcjonująca wcześniej w ramach tej sieci placówka w Stalowej Woli, została otwarta pod szyldem E.Leclerc.

2018 rok to dla E.Leclerc także rozwój sprzedaży internetowej i sieci stacji paliw. Kolejne dwie placówki dołączyły do grona 11 sklepów, które oferują usługę zakupów online. Otwarto również 4 stacje paliw, których obecnie jest już 18.

W 2018 r. E.Leclerc ogłosił swoje plany rozszerzania oferty związanej ze zdrowym odżywianiem. W odpowiedzi na coraz większe zainteresowanie Polaków tym obszarem, w E.Leclerc znacząco wzrosła m.in. liczba produktów bio, dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz produktów pochodzenia roślinnego. Wzrost znaczenia tego segmentu jest coraz bardziej widoczny również w przestrzeniach sklepów, które rozbudowują swoje działy zdrowej żywności.

Jednym z priorytetów E.Leclerc w 2018 roku było wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów w kontekście doświadczeń zakupowych i komfortu podczas wizyty w sklepie. W tym okresie zakończono proces modernizacji działów z produktami świeżymi we wszystkich sklepach. Wprowadzono także nowe rozwiązania technologiczne z myślą o poprawie komfortu klientów. Poszczególne placówki należące do grupy modernizowały się równolegle, w obszarach wynikających z posiadanego formatu czy specyfiki lokalnych rynków. Jednocześnie wdrażano rozwiązania w zakresie IT i logistyki, podnoszące efektywność wszystkich placówek E.Leclerc.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sprzedaż francuskiej sieci w Polsce w II kwartale br. wyniosła 494 mln euro. To o 0,9% mniej niż przed rokiem. Wzrosła natomiast sprzedaż LFL, która zwiększyła się o 2,3%.

fot. Karolina Kurek

E.Leclerc ogłosił plan rozwoju oferty związanej ze zdrową dietą i zdrowym stylem życia. Celem E.Leclerc na najbliższe lata jest wzbogacenie oferty żywności bio, propozycji dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, a także produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 r. oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.

X