Detaliści doceniają pomoc nowej technologii

Aktualności

Detaliści doceniają pomoc nowej technologii

Firma Zebra Technologies ogłosiła wyniki jedenastej edycji dorocznego badania Global Shopper Study. Ankieta stanowi analizę opinii oraz oczekiwań kupujących, pracowników sklepów oraz właścicieli i osób decyzyjnych z branży handlu detalicznego. Jej wyniki ukazują stosunek do nowych technologii, które pozwalają usprawnić obsługę w sklepie.

Ponad połowa (55%) ankietowanych przyznaje, że ich firmy odczuwają braki kadrowe, a 49% z nich skarży się na przepracowanie. Personel sklepowy wyraża swoje niezadowolenie z faktu, że nie zawsze jest w stanie pomagać klientom. Zdaniem 42% uczestniczących w badaniu ekspedientów nie mają oni zbyt wiele czasu na wsparcie kupujących, co wynika z presji na realizację innych zadań. Z kolei 28% z nich wskazuje trudności w pozyskiwaniu informacji pomocnych kupującym. Co ciekawe, większość badanych osób decyzyjnych z branży retail (83%) i pracowników sklepów (74%) jest zdania, że sklepy dysponujące odpowiednimi technologiami mogą podnieść standard obsługi klienta. Dwie trzecie (66%) personelu sklepowego uważa, że z pomocą tabletów mogłaby poprawić obsługę klienta i podnieść poziom ich obsługi.

Jednocześnie zaledwie 13% kupujących deklaruje całkowite zaufanie do przedsiębiorstw zajmujących się handlem detalicznym w zakresie ochrony danych osobowych. Wyniki badania Global Shopper Study obrazują, że aż 73% respondentów z grupy kupujących chce mieć elastyczną kontrolę nad wykorzystywaniem ich danych osobowych przez sklepy.

– Prowadzone przez nas badanie ujawnia rosnące oczekiwania kupujących – mówi Jeff Schmitz, wiceprezes i dyrektor marketingu w firmie Zebra Technologies. – Sklepy skupiają się na wyzwaniach związanych z realizacją zamówień, muszą jednak pamiętać o konieczności zapewnienia kupującym spersonalizowanej obsługi na wysokim poziomie. Branża powinna umożliwiać klientom nabywanie produktów, których oczekują, w czasie i miejscu dla nich dogodnym oraz w sposób przez nich preferowany.

Wyniki badania pokazały także odmienne oczekiwania właścicieli sklepów i pracowników sklepowych w zakresie korzyści płynących z wdrożenia rozwiązań do automatyzacji. Niemal 80% decydentów z branży handlu detalicznego – w porównaniu z 49% personelu – jest zdania, że dzięki nowym technologiom, które mogą zautomatyzować proces płatności, można ograniczyć liczbę stanowisk kasowych obsługiwanych przez ekspedientów. Co więcej, ponad połowa decydentów (52%) deklaruje, że przekształca przestrzeń punktów sprzedaży (POS) na strefy kas samoobsługowych, a 62% zastępuje ją strefami odbioru towarów zakupionych w trybie online.

Niemal 60% ankietowanych osób decyzyjnych z branży handlu detalicznego planuje zwiększyć wydatki na przenośne komputery mobilne o ponad 6%, a więcej niż jeden na pięć sklepów (21%) planuje przeznaczyć o 10% więcej środków na tablety o zwiększonej wytrzymałości, w ciągu następnych trzech lat.

Foto: Pixabay