Jesteś tutaj

Deloitte: zakupy świąteczne Polaków

Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta większość Polaków. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” z roku na rok Polacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci. Nie dotyczy to jednak artykułów spożywczych. Sklepy stacjonarne są najbardziej popularnym wyborem przy kupowaniu żywności.

Ankietowani deklarują, że tylko 11% budżetu przeznaczonego na jedzenie świąteczne wydadzą w sieci. W tradycyjny sposób wolimy też kupować kosmetyki i perfumy. Tradycyjne sklepy wygrywają przede wszystkim możliwością natychmiastowego otrzymania zakupionych rzeczy (81%) oraz bezpośrednim kontaktem ze sprzedawcą i uzyskaniem od niego fachowej porady (79%). Dla 76% respondentów ważna jest ochrona ich danych osobowych, którą gwarantuje tradycyjna forma zakupów, a dla kolejnych 71% – bezpieczeństwo płatności. Potwierdza to najczęściej deklarowana forma płatności w stacjonarnych sklepach, aż 57% badanych za zakupy zapłaci gotówką. Na użycie karty kredytowej zdecyduje się nieco ponad jedna trzecia respondentów.

W sklepach stacjonarnych inspiracji prezentowych szuka nieco ponad 37% klientów, jest to trzeci od końca wynik przed Brytyjczykami i Austriakami. Szukamy w nich zazwyczaj pomysłów na prezenty w kategorii żywność i napoje (48,4%).

Foto: shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Święta to jeden z najważniejszych momentów zakupowych dla branży spożywczej. W okresie przedświątecznym konsumenci poszukują na sklepowych półkach produktów, które będą wykorzystywane w trakcie przyrządzania świątecznych potraw. To również moment, kiedy chętniej wraca się do tradycji i przygotowuje potrawy, które na świąteczne stoły podawały nasze mamy i babcie, dodając do nich nutę nowoczesności. Dlaczego tak bardzo lubimy wracać w tym czasie do korzeni?

Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2018”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1168 zł, czyli o 6% więcej niż wydaliśmy rok temu.

X