Czego oczekuje współczesny konsument?

Aktualności

Czego oczekuje współczesny konsument?

22 września 2017

Nowe potrzeby konsumentów były jednym z najważniejszych tematów poruszanych podczas III edycji Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc. Wydarzenie miało miejsce w dniach 20-21 września i zgromadziło 160 producentów z całej Polski. Podczas obu dni targowych odbyły się panele eksperckie, w trakcie których swoje wystąpienia zaprezentowała agencja badawcza Nielsen. Przedstawiła ona między innymi wyniki badań rynku konsumenckiego, a także prognozy zmian w tym sektorze, biorące pod uwagę panujące mody i zmianę pokoleniową. Jak wynika z jej analiz, piramida potrzeb współczesnego konsumenta składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa słowo „easy”, co oznacza w tym kontekście zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich, co eksperci zawarli pod pojęciem „smart”. W końcu „personal” oznacza poszukiwanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb konsumenta. Aby zaspokoić potrzeby klienta, marki muszą zaoferować mu szeroki wybór towarów, wziąć pod uwagę jego preferencje, styl życia lub aktualne trendy w żywieniu. Podobnie jak w ubiegłym roku Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc zostały podzielone na dwa segmenty tematyczne. Pierwszego dnia halę EXPO XXI w Warszawie wypełniły napoje oraz produkty spożywcze, natomiast dzień później odbyła się prezentacja produktów świeżych i wyposażenia sklepu.