Circle K  –  trwa rebranding Statoil

Aktualności

Circle K – trwa rebranding Statoil

11 września 2017

Pierwsze 100 z ponad 350 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje już pod nazwą Circle K. Nowe logo widnieje już między innymi na stacjach w Warszawie, Krakowie, Łodzi i na Śląsku. Jak poinformowała spółka, zmiana nazwy będzie sukcesywnie obejmować kolejne regiony Polski. We wrześniu i październiku tego roku proces rebrandingu obejmie stacje na Dolnym Śląsku oraz w Wielkopolsce.

W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i Danii. Prace związane z rebrandingiem prowadzone są nadal na Litwie, Łotwie i w Estonii. Właściciel Circle K Polska, czyli Grupa Alimentation Couche-Tard, jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Po zakupie firmy Statoil Fuel & Retail w 2012 r. Grupa otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach.

Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy, a na stacjach będzie nadal pracował ten sam zespół pomocnych pracowników. Zmiana marki nie ma żadnego wpływu na ofertę produktową sieci.

Logo stacji paliwowych działających dotychczas jako Statoil zniknie z polskich dróg ostatecznie do końca marca 2018 roku. Do tego czasu ma się zakończyć proces rebrandingu, czyli zmiany wyglądu stacji i logo na Circle K – poinformowała spółka w komunikacie.