Jesteś tutaj

Certyfikat ISO dla Centrów Dystrybucji Tesco Polska

Centra Dystrybucji Tesco w Polsce otrzymały certyfikat ISO 45001 – System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy. Dokument ten potwierdza przestrzeganie najwyższych standardów w tym zakresie oraz stałe podnoszenie standardów jakości pracy.

Norma ISO 45001 skupia się na zarządzeniu bezpieczeństwem i higieną pracy poprzez zapobieganie wypadkom, obrażeniom oraz chorobom zawodowym. W przypadku Centrów Dystrybucji Tesco efekty wprowadzenia standardu są wyraźnie zauważalne. Po wdrożeniu wymaganych rozwiązań, liczba wypadków i urazów w miejscu pracy zmalała o 1/3.

ISO 45001 w magazynach Tesco to przede wszystkim budowanie środowiska pracy, w którym zapobiega się sytuacjom ryzykownym oraz kładzie się szczególny nacisk na ulepszenia i promowanie kultury bezpieczeństwa – tu angażuje się również zewnętrznych partnerów biznesowych. Dużą wagę firma przykłada do podnoszenia kwalifikacji i zwiększania świadomości pracowników. To także przygotowywanie pracowników do reagowania i pomagania w sytuacjach, które tego wymagają.

– Chcemy, by Tesco było coraz bezpieczniejszym miejscem pracy. Minimalizujemy i eliminujemy wszelkie zagrożenia bezpieczeństwa pracowników oraz zapewniamy im niezbędne środki, aby czuli się bezpiecznie także w sytuacjach awaryjnych. Jesteśmy dumni, że nasze wysiłki na tym polu zostały docenione przez niezależnych audytorów – mówi Bogdan Plebański, Menadżer Dystrybucji Tesco Polska.

Wdrożenie wszystkich wymagań standardu ISO w centrach Tesco w Teresinie, Gliwicach i Komornikach wiązało się z 18 miesiącami pracy. Kolejnym krokiem Tesco na drodze wprowadzania praktyk bezpieczeństwa i higieny pracy będzie wdrażanie wymagań ISO 45001 w innych centrach dystrybucji firmy w Europie Środkowej.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 13. wydało publikację „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, zawierającą zbiór tytułowych dobrych praktyk polskich firm na rzecz lokalnych społeczności, pracowników czy środowiska.  W Raporcie znalazło się aż 13 programów Tesco Polska.

– Wynik finansowy jaki osiągnęliśmy w pierwszej połowie tego roku jest zasługą wszystkich naszych pracowników, partnerów biznesowych i dostawców, dlatego chciałbym bardzo podziękować za ich ciężką pracę – mówi David Morris, prezes Tesco na Europę Środkową. Wszystkie nasze wysiłki skupiamy na tym, aby dbać o naszych klientów, każdego dnia coraz lepiej. Stworzenie jednej jednostki biznesowej dla Polski, Czech, Słowacji i Węgier pozwoliło nam uprościć naszą pracę i uwolnić zasoby, by móc inwestować w poprawę oferty w naszych sklepach.

X