Jesteś tutaj

Certyfikat ISO dla Centrów Dystrybucji Tesco Polska

Centra Dystrybucji Tesco w Polsce otrzymały certyfikat ISO 45001 – System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy. Dokument ten potwierdza przestrzeganie najwyższych standardów w tym zakresie oraz stałe podnoszenie standardów jakości pracy.

Norma ISO 45001 skupia się na zarządzeniu bezpieczeństwem i higieną pracy poprzez zapobieganie wypadkom, obrażeniom oraz chorobom zawodowym. W przypadku Centrów Dystrybucji Tesco efekty wprowadzenia standardu są wyraźnie zauważalne. Po wdrożeniu wymaganych rozwiązań, liczba wypadków i urazów w miejscu pracy zmalała o 1/3.

ISO 45001 w magazynach Tesco to przede wszystkim budowanie środowiska pracy, w którym zapobiega się sytuacjom ryzykownym oraz kładzie się szczególny nacisk na ulepszenia i promowanie kultury bezpieczeństwa – tu angażuje się również zewnętrznych partnerów biznesowych. Dużą wagę firma przykłada do podnoszenia kwalifikacji i zwiększania świadomości pracowników. To także przygotowywanie pracowników do reagowania i pomagania w sytuacjach, które tego wymagają.

– Chcemy, by Tesco było coraz bezpieczniejszym miejscem pracy. Minimalizujemy i eliminujemy wszelkie zagrożenia bezpieczeństwa pracowników oraz zapewniamy im niezbędne środki, aby czuli się bezpiecznie także w sytuacjach awaryjnych. Jesteśmy dumni, że nasze wysiłki na tym polu zostały docenione przez niezależnych audytorów – mówi Bogdan Plebański, Menadżer Dystrybucji Tesco Polska.

Wdrożenie wszystkich wymagań standardu ISO w centrach Tesco w Teresinie, Gliwicach i Komornikach wiązało się z 18 miesiącami pracy. Kolejnym krokiem Tesco na drodze wprowadzania praktyk bezpieczeństwa i higieny pracy będzie wdrażanie wymagań ISO 45001 w innych centrach dystrybucji firmy w Europie Środkowej.

Kategoria: 

Podobne artykuły

74% Polaków – tylu z nas, jak pokazało badanie przeprowadzone dla Tesco, regularnie grilluje.[1] Ulubione smaki? Najczęściej grillujemy kiełbasę, a jako dodatki do dań z rusztu wybieramy pieczywo i piwo. Nie boimy się czosnku, ponad połowa z nas wskazuje go jako ulubiony smak grillowych dań.

Grupa Tesco opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku 2015/16. Sprzedaż like-for-like na wszystkich rynkach europejskich wzrosła, co jest wynikiem pozytywnej reakcji klientów na inwestycję w świeżą żywność. Stworzenie jednej jednostki biznesowej w Europie Środkowej przyspieszyło wzrost i zmniejszyło koszty operacyjne. Całkowita sprzedaż like-for-like poza granicami Wielkiej Brytanii wzrosła w pierwszej połowie roku, po raz pierwszy od prawie trzech lat. Sprzedaż Grupy Tesco spadła o 0,3% (bez różnic kursowych). 

X