Carrefour rozwija system SENS

Aktualności

Carrefour rozwija system SENS

12 lipca 2018

Carrefour Polska stale ulepsza i rozwija Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). W tym celu wśród klientów sieci przeprowadzone zostało badanie dotyczące widoczności i zrozumienia oznaczeń. Jego wyniki posłużą do dalszego rozwoju systemu, a omówione zostały podczas Komitetu Naukowego SENS.

Carrefour, realizując założenia transformacji żywieniowej, dokłada wszelkich starań, aby system SENS był czytelny i rozpoznawalny. Ze względu na fakt, iż oznaczenie znajduje się już na ponad 100 produktach, sieć postanowiła sprawdzić rozpoznawalność systemu. Badanie, przeprowadzone w kwietniu w sklepach stacjonarnych oraz poprzez ankietę online na próbie 3000 klientów, udowodniło, że oznaczenia pomagają zrozumieć informacje żywieniowe zamieszczone na opakowaniu, grafiki są zrozumiałe i łatwo je zapamiętać.

Wyniki badania zostały omówione podczas czwartego Komitetu Naukowego SENS. W jego skład wchodzi kilkunastu przedstawicieli kluczowych instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także przedstawicieli Carrefour. Są wśród nich m.in. eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie oraz Federacji Konsumentów. Eksperci podczas spotkania dyskutowali na temat możliwości wdrożenia rekomendacji klientów i ulepszenia rozpoznawalności systemu.

System SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o  zalecanej częstotliwości ich spożywania opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 r. – obecnie jest ich ponad 100. Gama produktów SENS jest stale rozbudowywana. Do końca 2018 r. w sklepach sieci Carrefour znajdzie się 250 produktów oznakowanych SENS, a do końca 2019 r. – 570 produktów.