Carrefour Polska optymalizuje transport z myślą o środowisku

Aktualności

Carrefour Polska optymalizuje transport z myślą o środowisku

Carrefour Polska, mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.

Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukuje o 30% emisję dwutlenku węgla związaną z transportem. 

Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań. Carrefour wdrożył Transport Management System – wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw. Usprawnienia wynikające z wprowadzenia TMS pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 r. wskaźnik ten zredukowano o blisko 12% w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r. W skali roku oznacza to przejechanie 2 mln km mniej.

Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.

W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, który jest rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep – magazyn o 25-35%.

Chcąc zrealizować zobowiązanie na rzecz klimatu, obok działań w obszarze logistyki, Carrefour Polska wprowadza też nowoczesne rozwiązania proekologiczne w sklepach, takie jak energooszczędne oświetlenie LED, przyjazny środowisku system chłodniczy, czy panele słoneczne na dachach wybranych hipermarketów. Optymalizacja transportu i przyjazne środowisku modernizacje w sklepach wpisują się w założenia programu „STOP Marnotrawstwu”, jednego z filarów strategii CSR Carrefour. Jego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców.