15 lat Żabki w Gliwicach

Aktualności

15 lat Żabki w Gliwicach

Sklep Żabka przy ulicy Jana Pawła II znany jest niemal każdemu mieszkańcowi Gliwic. Placówka funkcjonuje już od 15 lat, a prowadzi ją od samego początku przedsiębiorcza franczyzobiorczyni – Pani Lucyna Kowalik, która opowiada o swoich początkach handlu w centrum miasta.

– Otwarcie sklepu odbyło się jesienią 2002 r. To była pierwsza Żabka w Gliwicach. 15 lat temu nikt nie wiedział co to jest sieć handlowa, franczyza i czego można od niej oczekiwać. Klienci odwiedzali nasz sklep z ciekawości, byli pod wrażeniem tego, że oferujemy tak szeroki asortyment w porównaniu z innymi sklepami w Gliwicach. Przez lata wiele zmieniło się w asortymencie Żabki, pojawił się pakiet usług, z których klienci często korzystają. Moją Żabkę z uwagi na dobrą lokalizację odwiedza wielu klientów, część z nich znam dobrze od 15 lat – powiedziała Lucyna Kowalik, prowadząca Żabkę w Gliwicach.

Pani Lucyna, zanim zdecydowała się na otwarcie sklepu, prowadziła własną działalność gospodarczą, była również przedstawicielem farmaceutycznym. Później, po czasie spędzonym na bezrobociu, prowadzenie sklepu Żabka było dla niej szansą na powrót do aktywności zawodowej oraz rozwoju. Znalazła biznes, który nie tylko był rentowny, ale również dawał możliwość samorealizacji.

– Najprzyjemniejsze w mojej pracy jest to, że wstając rano mam plan działania. Tym bardziej, że od dwóch lat prowadzę jeszcze jeden sklep. Mój dzień pracy to dbanie o zamówienia, dostawy, sprawy bankowe, sprawdzanie stanów magazynowych i sklepowych, nie stronię jednak od obsługi moich klientów, co daje możliwość codziennego kontaktu z ludźmi. Prowadzenie sklepu wymaga determinacji, ale jest naprawdę bardzo  satysfakcjonujące – dodała Pani Lucyna.

Obecnie w samych Gliwicach funkcjonuje 60 sklepów Żabka. Placówki zlokalizowane są w takich miejscach, by mieszkańcy mogli codziennie dokonywać w nich wygodnych zakupów w drodze do pracy czy blisko domu. Na przestrzeni lat zmieniły się nie tylko zasady prowadzenia sklepów Żabka (obecnie to system franczyzowy), ale także sami klienci, którzy co raz częściej robią zakupy w biegu, kupują gotowe przekąski czy ciepłe dania.