Jesteś tutaj

Słaby miesiąc, ale dobry kwartał na rynku samochodów dostawczych

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w marcu 2018 r. według analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego przygotowanych na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, przybyło 5643 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Po sześciu miesiącach wzrostów ostatni miesiąc przyniósł spadek o 7,4% rok do roku.

Ubiegłoroczny rekord dla marca (6,1 tys. szt.) pozostał niepokonany. W pierwszym kwartale 2018 roku przybyło 15 333 nowych samochodów dostawczych, co przełożyło się na umiarkowany wzrost o 5% w skali roku. To efekt stabilizacji, ciągle na wysokim poziomie, w tej części rynku.

W marcu 2018r. w rankingu samochodów dostawczych niespodzianki - pierwszy jest Renault z wynikiem 939 szt. po wzroście o 11,1% rok do roku wyprzedził markę Fiat, która zarejestrowała 876 szt. (-33,2%). Podobna sytuacja zdarzyła się ostatnio w sierpniu 2016 r. Wtedy Renault było pierwsze, drugie Iveco, a Fiat trzeci. Teraz trzeci już bez zaskoczenia Ford (638 szt.; +10,2%) a za nim Peugeot (549 szt.; -93,7%). Na piątej pozycji ostatni miesiąc zakończyło Iveco (515 szt.; -0,6%) i zepchnęło Volkswagena (510 szt.; -0,8%) na szóste. W ogólnym rankingu modeli, w marcu br. na pierwszym miejscu – Master (813) wyprzedził Ducato (566). Na trzecim bez zmiany w porównaniu z sytuacją sprzed roku Daily (515); Na czwartym Sprinter (335) i za nim Boxer (327). Dokker (249) otworzył drugą piątkę, a tuż za nim Transit (248).

Źródło: PZPM

Foto: Pixabay

Podobne artykuły

Materiały prasowe Ford

W maju 2018 r. zarejestrowano razem 47 724 nowe samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. To najwyższy majowy rezultat w historii. W segmencie samochodów dostawczych zanotowano wzrost w stosunku rocznym o 13,3%.

W ostatnim miesiącu zarejestrowano razem 52 455 nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Po raz pierwszy w historii czerwcowe rezultaty przekroczyły 50 tys. szt. Ostatnie wyniki są wyższe o 11% niż rok wcześniej. W czerwcu wzrost rejestracji samochodów dostawczych był bardziej dynamiczny niż samochodów osobowych. Wolumen pierwszych zwiększył się w porównaniu rok do roku o 18,3%, a drugich o 10%.

X